Now showing items 1-4 of 4

    • Aggressive school communities: transformation of coexistence through artivist education methods 

      Holguin Alvarez, Jhon Alexander; Ledesma Pérez, Fernando Eli; Montañez Huancaya, Aquila Priscila; Cruz Montero, Juana (Universidad César Vallejo, 2020)
      Acceso abierto
      The coexistence allows the adaptation of the aggressors and assaulted in school communities through artistic interaction techniques. Due to its transformational value, artivist education allows students to be involved ...
    • Modification of logical reasoning through an informal gamification platform 

      Holguin Alvarez, Jhon Alexander; Montañez Huancaya, Aquila Priscila; Ledesma Pérez, Fernando Eli; Cruz Montero, Juana; Figueroa Hurtado, Fany (Universidad César Vallejo, 2020)
      Acceso abierto
      Informal Gamification based on video games turns out to be attractive due to its playful presentation, its motivational resources, and open access. This is important for the benefit of cognitive constructs such as logical ...
    • Nuevas pedagogías artivistas para la educación: evidencias de la construcción de convivencias democráticas y aprendizajes cooperativos en contextos vulnerables 

      Holguin Alvarez, Jhon Alexander; Montañez Huancaya, Aquila Priscila; Montañez Huancaya, Norma Nancy; Dolorier Zapata, Rosa Guillermina; Cruz Montero, Juana María; Ledesma Pérez, Fernando Eli (Universidad César Vallejo, 2020)
      Acceso abierto
      El objetivo del estudio es comprobar los efectos de pedagogías artivistas en la convivencia democrática y los aprendizajes cooperativos en escolares de contextos vulnerables. El enfoque fue cuantitativo, de diseño ...
    • Pedagogía artivista popular para aprendizajes cooperativos en comunidades escolares violentas 

      Holguin Alvarez, Jhon Alexander; Montañez Huancaya, Aquila Priscila; Montañez Huancaya, Norma Nancy; Ledesma Pérez, Fernando Eli; Salvatierra Melgar, Angel; Cruz Montero, Juana María (Universidad César Vallejo, 2020)
      Acceso abierto
      La pedagogía artivista popular permite la formación humana debido a sus fundamentos de interacción social como movimiento crítico social. Esta actividad incluye la participación de distintos agentes educativos: estudiantes, ...